ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΟΡΟΚΛΗΝΗΣ

Σχολική χρονιά 2017-2018

Στόχος : "Γνωρίζω, Δεν Ξεχνώ, Διεκδικώ". Οι κύριες παράμετροι αυτού του στόχου είναι τρεις: (α) Γνωρίζω τον τόπο μου, (β) Δεν Ξεχνώ την κατεχόμενη γη μου, (γ) Διεκδικώ την απελευθέρωση και την επανένωση της πατρίδας μου. Πιο συγκεκριμένα οι πιο πάνω παράμετροι αναλύονται στο ακόλουθο περιεχόμενο:

  • Γνωρίζω τον τόπο μου: Η στόχευση αυτή τονίζει την αναγκαιότητα όπως οι μαθητές μας γνωρίσουν την ιστορία, τις παραδόσεις, τους θρύλους, τους μύθους, τα ήθη και έθιμα των διάφορων περιοχών του τόπου μας, τόσο των ελεύθερων περιοχών όσο και της κατεχόμενης πατρίδας μας.
  • Δεν Ξεχνώ την κατεχόμενη γη μου: Κυρίαρχη θέση στο εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα έχει η προσπάθεια της διατήρησης άσβεστης της μνήμης των κατεχόμενων χωριών και πόλεών μας. Η κατεχόμενη γη μας θα πρέπει να ζωντανέψει στα μάτια των παιδιών μέσα από την ανάπτυξη προγραμμάτων/δράσεων/πρωτοβουλιών που θα αναδεικνύουν, μέσα από γεωγραφικά, ιστορικά, πολιτισμικά και γλωσσικά στοιχεία, το ενιαίο και αδιαίρετο του τόπου μας.
  • Διεκδικώ την απελευθέρωση και την επανένωση της πατρίδας μου: Η διεκδίκηση για την απελευθέρωση και την επανένωση της πατρίδας μας δεν μπορεί, παρά να είναι συνεχής, να εκφράζεται με ειρηνικά μέσα και στη βάση της εφαρμογής των βασικών δικαιωμάτων και ελευθεριών του ανθρώπου.

Ο στόχος «Γνωρίζω, Δεν Ξεχνώ, Διεκδικώ», αναμένεται να προωθηθεί διαθεματικά, μέσα από διάφορες θεματικές ενότητες και όλα τα μαθήματα του Αναλυτικού Προγράμματος, όπως: «Ελληνικά», «Ιστορία», «Θρησκευτικά», «Γνωρίζω τον Κόσμο μου», «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση-Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη», «Αγωγή Ζωής», «Τέχνη», «Μουσική» κ.λπ. Συστήνεται η καλύτερη δυνατή αξιοποίηση όλων των σχετικών με το θέμα βιβλίων, ενοτήτων, ταινιών, ζωντανών πηγών, επισκέψεων και εκδηλώσεων.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

 

Περιγραφή δραστηριοτήτων

Τάξη

Χρονικό πλαίσιο

 1

Δημιουργία στην τάξη, , επί μονίμου βάσεως, «Κέντρου Έρευνας και Μάθησης για την Κατεχόμενη Γη μας».

Όλες οι τάξεις

Ολόχρονα

Εβδομάδα «Γνωρίζω, Δεν Ξεχνώ, Διεκδικώ».

Όλες οι τάξεις

Εβδομάδα

Φιλοξενία-γνωριμία με πνευματικούς ανθρώπους (συγγραφείς, καλλιτέχνες, αθλητές κ.ά.) με καταγωγή από τις κατεχόμενες περιοχές.

Όλες οι τάξεις

Ολόχρονα

Μελέτη-έρευνα για τα μνημεία και τον πολιτισμό της κατεχόμενης γης μας.

Όλες οι τάξεις

Ολόχρονα

Συλλογές φωτογραφιών από τα κατεχόμενα μέρη μας.

Όλες οι τάξεις

Ολόχρονα

 6

Μελέτες για την χλωρίδα και πανίδα της κατεχόμενης πατρίδας μας.

Όλες οι τάξεις

Ολόχρονα

Επισκέψεις σε ακριτικά σημεία του νησιού μας (φυλάκια, παρατηρητήριο Αμμοχώστου, πράσινη γραμμή).

Β΄-Στ΄τάξεις

Απρίλιος- Ιούνιος

Συμμετοχή στο διαγωνισμό Ελλάδα, Κύπρος, Ομογένεια

Όλες οι τάξεις

Σεπτέμβριος- Φεβρουάριος

Προτείνεται η δημιουργία ενός τετραδίου με περιεχόμενο την επικαιρότητα της Κύπρου.

Όλες οι τάξεις

Ολόχρονα

10 

Εντοπισμός των κατεχόμενων χωριών και πόλεων στον χάρτη της Κύπρου.

Όλες οι τάξεις

Ολόχρονα

11 

Συλλογή και επεξεργασία  ποιημάτων, τραγουδιών και έργων τέχνης με θέμα τα κατεχόμενα.

Όλες οι τάξεις

Ολόχρονα

12 

Λήψη συνεντεύξεων από συγγενείς  αγνοουμένων του τόπου μας.  Εκδήλωση στο Κοινοτικό Συμβούλιο.

Δ’- Στ’ τάξεις

Νοέμβριος- Μάρτιος

13 

Καταρτισμός ψηφίσματος διαμαρτυρίας εναντίον του ψευδοκράτους από το Κεντρικό Μαθητικό Συμβούλιο και Στ τάξεις.

Κεντρικό Μαθητικό Συμβούλιο

Εβδομάδα 11/11/13 μέχρι 15/11/13

14 

Φιλοτέχνηση έργων τέχνης με θέμα τα κατεχόμενα

Όλες οι τάξεις

Ολόχρονα

15 

Επεξεργασία λογοτεχνικών κειμένων ποικίλων ειδών σχετικά με το θέμα,  από το Κυπριακό Ανθολόγιο κ.α.

Όλες οι τάξεις

Ολόχρονα

16 

Κατάρτιση ημερολογίου των τραγικών γεγονότων της εισβολής και κατοχής.

Όλες οι τάξεις

Ολόχρονα

17 

Γραφή συνθημάτων σε πανό

Δ’- Ε’- Στ’ τάξεις

Απρίλιος- Ιούνιος

18 

Λεξιλογικές δραστηριότητες με σκοπό την εμπέδωση του σχετικού με το θέμα λεξιλογίου.

Όλες οι τάξεις

Ολόχρονα

 19

Έρευνα σχετικά με την καταστροφή των μνημείων της πολιτιστικής μας κληρονομιάς στα κατεχόμενα.

Όλες οι τάξεις

Ολόχρονα

 20

Κατάρτιση ενός κώδικα των στάσεων του Κύπριου πολίτη απέναντι στο θέμα τώρα και στο μέλλον. Άσκηση στην κριτική διατύπωση απόψεων με επιχειρήματα.

Γ’-Δ’-Ε’ και Στ’ τάξεις

Ολόχρονα